Turinio rinkodara: istorija

Turinio rinkodara pirmą kartą išgirsta 2004 metais, kai Timas O’Relly, atviro kodo šalininkas per Web 2,0 forumą pirmą kartą visam pasauliui pristatė antros kartos žiniatinklį tokiu pat pavadinimu. Tai internete esantis turinys, kuris yra kuriamas pačių vartotojų. Jame visi virtualios erdvės vartotojai bendrauja tarpusavyje, be jokių apribojimu gali dalintis informacija, aptarinėti jos naudą, reikšti visas savo mintis. Tais pačiais metais buvo sukurtas ir įžymusis Facebook socialinis tinklapis, nors dar tada jis nebuvo toks populiarus, tačiau tobulėjant su vartotojų įnoriais, jis tapo tikru fenomenu. Tuomet, kai buvo sukurtos socialinės platformos pradėta kalbėti apie turinio rinkodarą, nes atsirado problema susijusi su dideliu srautu informacijos, kurią skleidė patys vartotojai norėdami aptarti vieną ar kitą prekės ženklą. Jie skleidė įvairius atsiliepimus, forumų žinutes, rašė įrašus bei straipsnius savo viešuose paskyrose. Tada, kai visuomenė įsibrovė į laisvą internetinę erdvę, kurioje turinį jie kūrė patys, teko rinkodaros specialistams pasukti galvą, visgi kaip suvaldyti tą turinį. Bei kaip jį pakreipti savo naudai.

Nors tuomet mums turinio rinkodara ir atrodė inovatyvi ir išskirtinė, tačiau jos ištakos siekia dar XIX amžių. Atrodo keista, jog daugiau nei prieš 100 metų atsirado šis marketingo būdas, tačiau traktorių gamintojas John Deere leido žurnalą „The Furrow“, kuriame kurdamas turinį padėjo kitiems ūkininkams savo patarimais auginti kokybiškesnį derlių bei kaip iš produkcijos uždirbti didesnius pinigus. Tai buvo patarimų žurnalas, tuo pačiu metu reklamuojant ir skleidžiant žinią apie tam tikrų gamintojų įrankius, produktus.
Žinoma, turinio rinkodara tuomet buvo itin paprasta — ten tik paprasti, patariamieji straipsniai, iliustracijos taip pat ir nuotraukos. Ir nors praėjo daugiau nei 100 metų, turinio rinkodaros istorija nuėjo didelį kelią ir pagaliau jį gali kurti paprasti vartotojai, o ne tik žurnalistai bei profesionalūs rašytojai.