7 marketingo tipai padedantys versle

Marketingas, arba dar kitaip visiems gerai žinomas kaip rinkodara, susideda iš 7 dalių, kuriomis išreiškiamas skirtingas siūlymas pirkti prekę ar paslaugą. Gali kilti klausimas, kuriuos iš tipų mes naudojame savo gyvenime, atsakymas paprastas – visi 7 tipai mus lydi kiekvieną dieną, tik dažnai būna taip, kad mes to net nepastebime. Kad būtų paprasčiau suvokti kiekvieną jų, geriausia pateikti trumpus jų aprašymus.
1 tipas. Tiesioginė rinkodara. Šiame tipe dominuoja stiprus ryšys tarp organizacijų ir pardavėjų. Organizacijos samdo fizinius ar juridinius asmenis, t.y. pardavėjus, tam, kad šie galėtų atlikinėti tiesioginius pardavimus. Pardavėjas vaidina svarbiausią vaidmenį, kadangi jis užmezga ryšius su pirkėju, kas ir lemia įmonės sėkmę. Dažnai pardavimus vykdantys asmenys organizacijoje dar suvokiami kaip organizacijos veidrodis.
2 tipas. Reklama. Tai pigiausias, tačiau kartu ir brangiausiu laikomas, marketingas. Tokia priešprieša atsiranda dėl skirtingų prekių ar paslaugų tipų, kuriems reikalinga reklama. Ji taip pat skiriasi ir savo rūšimis, prekėms galima taikyti visiškai skirtingus reklamavimo būdus: reklama televizijoje, radijuje, spaudoje, taip pat lauko reklama ir panašiai.
3 tipas. Ryšiai su visuomene. Dar vienas tipas, kurio paskirtis pagrįsti kliento pasirinkimą naudojantis kitų klientų patirtimi. Užsakomieji straipsniai, aktyvus dalyvavimas renginiuose, pinigų grąžinimo garantija bei atsiliepimų skiltys svetainių puslapiuose – tai priemonės, kurios priklauso trečiajam tipui.
4 tipas. Ryšių su klientais valdymas (CRM) – tai darbas su klientais, kuomet jiems yra primenama apie įvairias Jūsų prekes, kurias pirkėjas jau pažįsta, tačiau dar reikėtų išbandyti siūlomą produktą. CRM tipui priskiriamos vykdomos akcijos ar degustacijų renginiai.
5 tipas. Nuožmios prekybos, arba kitaip vadinamo „hard selling“ tipas, kai visos pastangos sutelkiamos į tai, kad klientas pradėtų domėtis reklamuojamu produktu. Dažniausiai šio tipo marketingas nukreipiamas į tikslinę auditoriją, kai siūlomos brangios prekės ar paslaugos.
6 tipas. Spam‘as arba reklaminės šiukšlės – marketingo tipas, kurio nekenčia didžioji dalis interneto naudotojų. Vadinamasis spam‘as klientus pasiekia per elektroninį paštą ar reklamines skrajutes, metamas į pašto dėžutes. Ir nors šis tipas yra nepageidaujamas, dažnai pardavėjas iš jo gauna naudos.
7 tipas. Prekinis ženklas arba „branding‘as“ – paskutinis ir pats brangiausias marketingo tipas, kuris apima visus iki šiol paminėtus šešis tipus. Brangiu jis laikomas dėl to, kad išpopuliarinti ženklą trunka labai ilgai, o kad ženklas būtų gerai įsimenamas vartotojui, padaryti taip pat nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pat pradžių.
Taigi, 7 marketingo tipai – 7 būdai pritraukti potencialų klientą ir iš potencialaus paversti jį realiu.