Tūkstančiai tiekėjų konkuruoja dėl darbų ir tikriausiai šimtas iš jų ar daugiau varžosi dėl to paties užsakymo. Kaip pasiekti, kad jūsų pasiūlymas išsiskirtų iš kitų?
Faktas yra tas, kad kiekvienas pirkėjas yra skirtingas, bet kiekvienas teikėjas taip pat yra skirtingas, todėl „stebuklinga formulė“, kuri veiktų kiekviename pasiūlyme tikrai neegzistuoja. Tačiau yra būdų, kuriais galite pasinaudoti, siekiant padidinti tikimybę, kad potencialus užsakovas laikytų jūsų pasiūlymą rimtesniu. Čia yra dešimt paprastų patarimų, kaip pateikti veiksmingą pasiūlymą:
1. Atidžiai perskaitykite projekto aprašymą.
Jei perkančioji organizacija jaučia, kad jūs nesuprantate projekto, jūs greičiausiai nelaimėsite pasiūlymo. Be to, daugelis pirkėjas prašys konkrečių duomenų, ką jums reikia žinoti. Tiesą sakant, užsakovai dažnai turi frazę, kuri turi būti įtraukta į jūsų pasiūlymą, tam, kad jis būtų laikomas konkurencingu. Esmė yra, kad jūs visada turėtumėte kruopščia peržiūrėti aprašymą.
2. Laikykite savo pasiūlymą aiškų ir glaustą.
Atminkite, kad perkančiosios organizacijos gali turėti dešimtis ar net šimtus pasiūlymų kuriuos gali apsvarstyti. Todėl labai tikėtina, kad kiekvieno pasiūlymo kiekvieno žodžio jis nesiruošia skaityti. Pasiūlymai su penelyg ilgais aprašymas gali būti visiškai praleisti. Venkite itin ilgų aprašymų.
3. Aiškiai nurodykite savo sąlygas.
Naudojant projekto aprašymą, kaip vadovą, būkite kiek įmanoma tikslesni nurodydami – ką jūs suteiksite, kiek tai kainuos ir kiek laiko užtruks pristatyti. Jei sąlygas pateikiate neaiškiai, parodote savimi nepasitikėjimą. Jei savimi nepasitikite, jumis neapsitikės ir perkančioji organizacija.
4. Jei užsakovas su jumis susisiekia asmeniškai, nedelsdami atsakykite.
Dauguma pirkėjų dotacijas projektams pateikia per pirmąsias 24 valandas nuo išsiuntimo, todėl įsitikinkite, kad jūs būtumėt pasiekiami.
5. Pasimokykite iš pralaimėjimų.
Jei jums nepavyko laimėti, pasistengite gauti grįžtamąjį ryši kodėl taip nutiko. Jei nekartosite savo klaidų padidinsite šansą laimėti kitą kart.
6. Įkelkite savo darbų pavyzdžių.
Kokybė, o ne kiekybė yra svarbiausia. Todėl įsitikinkite, kad jūsų įkelti darbai yra tinkami ir kad jie yra vieni geriausių jūsų darbų.
7. Apsaugokite savo darbus.
Jei nenorite, kad jūsų darbas būtų iš jūsų pasisavintas naudokite identifikavimo priemones, tokias kaip vandens ženklai arba bent jau savo vardą ir pavardę su autorinių teisių pareiškimu.
8. Būkite konkurencingi savo kainomis.
Būti konkurencingais savo kaina nebūtinai reiškia, kad jums reikia turėti žemiausią kainą iš visų dalyvių. Jei jūsų darbas yra tikrai geresnis nei vidutinis, pastebėsite, kad pirkėjai yra pasirengę mokėti virš vidutinės kainos. Kita vertus, jei esate pradėję dirbti neseniai, jums gali pirmiausia tekti susikurti reputaciją.
9. Nepervertinkite savęs.
Šiek tiek pasitikėjimo savimi dar niekam nepamaišė, tačiau pernelyg didelis saves gyrimas tikriausiai niekam nepaliks įspūdžio. Sakydami tiesą apie savo įgūdžius pasieksite kur kas daugiau nei pernelyg save išgirdami.
10. Paskutinis, tačiau itin svarbus punktas: patikrinkite savo pasiūlymą prieš jį pateikdami.
Ar jūsų pasiūlymas parašytas aiškiai? Ar yra rašybos klaidų? Nesvarbu dėl kokio projekto jūs varžysitės, blogai parašytas pasiūlymas parodo dėmesio stoką detalėms ir prastus darbo įpročius, o tai tikrai nepadės gauti jums darbo.