apie kitoki ne marketinga

Apie kitokį [ne]marketingą

Reklama versle nuo pat atsiradimo kėlė aršias diskusijas. Skirtingais laikotarpiais buvo išsakomos įvairios nuomonės, pvz.,: ar reklama – verslo skatintoja, ar tai labiau žalinga veikla. Apsisprendimą labiausiai apsunkina reklamos įvairovė, skirtinga, toli gražu ne vien teigiama vartotojų patirtis. Šiais interneto klestėjimo laikais tampa dar sunkiau įvertinti rinkodaros įtaką visuomenei bei rinkai, tad kyla klausimas, kaip reklama veikia produkcijos kokybę, pardavimus?

Visų pirma, sunku būtų paneigti faktą, kad reklama reikalauja didelių išlaidų. Visos sąnaudos, kaip žinia, sudaro galutinę produkto kainą, tad ji didėja. Žinoma, jei kampanija sėkminga, padidėjusios gamybos apimtys leidžia sumažinti savikainą ir tokiu būdu siekiama išsilyginimo. Tačiau, jei rinkodaros projektas nepadeda pritraukti reikiamų pardavimų, peršasi išvada, kad galiausiai pasiekiamas rezultatas – aukštesnės kainos.

Kad išvengtų tokios rizikos ir galėtų orientuotis į aukščiausios kokybės bei priimtinos kainos santykį, ilgametė Vokietijos skalbimo miltelių bei valymo priemonių gamintoja „Fine Produktservice“ pasirinko neįprastą įmonės strategiją. Išskirtinis bruožas – „Fine“ produkcijai nėra rengiamos reklaminės kampanijos, o jos platintojais gali tapti kiekvienas, kuris įvertina garsiausiems pasaulio ženklams nenusileidžiančia kokybe.

Kitas išskirtinis ir gana „nepopuliarus“ „Fine“ įmonės sprendimas – pramoninis įpakavimas. Įmonė neskiria lėšų spalvingoms etiketėms tokiu būdu sutaupydama pirkėjų sąskaita. Žinoma, kadangi sakoma, kad pagal knygą sprendžiama iš viršelio, dažnas pirkėjas sprendimus priima pasikliaudamas emocijomis. Tačiau galimybė sutaupyti iki 40 proc. lyginant su panašios kokybės produkcija, verčia racionaliau pasvarstyti, ar išvaizdus įpakavimas tikrai teikia maksimalią naudą.

Taigi, vertinant reklamos įtaką, vienareikšmiškai teigti apie jos naudą ir žalą produkcijai, sudėtinga. Vertinant iš vartotojo pozicijos, didėjanti kaina yra neigiama pasekmė, tačiau išaugęs žinomumas, skatina išbandyti naujienas, į kurias nebūtų kreipiamas dėmesys. Kita vertus, klientų rekomendacijos, galimybė pačiam prisidėti prie produkcijos platinimo ir tokiu būdu ne tik sutaupyti, bet ir užsidirbti, turėtų būti išnaudota.