marketingo tikslai

Marketingo tikslai

Terminas „marketingas“ dažnai vartojamas versle, tačiau neretai pritrūksta aiškumo ir išsamumo, kas turima omenyje. Taip atsitinka dėl to, kad sąvoka yra gana bendrinė, marketingas apibūdinamas kaip sistema, skirta įmonių veiklos organizavimui ir valdymui, kuria stengiamasi atsižvelgti į rinkoje vykstančių procesų kompleksą. Marketingas neabejotinai turi būti kryptingas ir apgalvotas, išskiriant ir tobulinant atskiras įmonės funkcijas ir įsipareigojimus. Kas padeda pasiekti šį tikslą?

Visų pirma, verta pagalvoti apie verslą subjektyviai, t. y., išsiaiškinti, kokia asmeninė nuomonė apie konkretų produktą. Kiekvienas visuomenės narys (net ir pats gamintojas, pardavėjas ar reklamos agentūros atstovas) yra vartotojas ir jo įpročiai turi įtakos bendriems pardavimų rodikliams, todėl yra nepamainomai svarbūs. Kita vertus, įsitraukus į produkto ar paslaugos tobulinimą, tarsi „pametamas“ bendras vaizdas, visuma ir asmeninė patirtis nebeatspindi tikrųjų poreikių.

Tokiu atveju, verta atlikti išsamesnius rinkos tyrimus, kurie parodytų vartojimo tendencijas. Tuomet planuoti produkto paskirtį, tobulinimą tampa lengviau, nes išsiaiškinamas svarbiausias dalykas – ko nori klientai. Žinoma, informacijos gavimas reikalauja papildomų sąnaudų, tačiau tuo pačiu atveria naujas galimybes verslui plėstis ir pagrįsti savo veiksmus.

Tačiau bene didžiausią jėgą produkto ar paslaugos populiarinime turi kitų įmonių rekomendacijos. Tokio autoriteto įgijimas ir kaupimas iš patikimų šaltinių leidžia pritraukti žymiai daugiau vartotojų. Šias rekomendacijas galima palyginti su teigiamomis recenzentų nuomonėmis, kurios prideda neįkainojamos vertės. Vienas iš pavyzdžių galėtų būti ilgametės UAB “Baltijos vertimai” įmonės sulauktų rekomendacijų sąrašas, kuriame tokios Lietuvoje ir užsienyje garsios įmonės, kaip „SEB lizingas“, „PricewaterhouseCoopers“, „airBaltic“. Taigi klientai vienareikšmiškai yra geriausi kokybiškų paslaugų populiarintojai.

Marketingo konkrečiai apibūdinti vienu ar keliais žodžiais neįmanoma, tai – nuolat vykstantis, besikeičiantis procesas, kuris priklauso nuo rinkos, įmonės, produkto ar paslaugos. Rezultatų siekti galima įvairiais būdais, tik svarbu veikti kryptingai, pvz., remtis asmenine vartojimo patirtimi bei atlikti visuomenės tyrimus, kas leidžia apibrėžti poreikius ir keliamus reikalavimus. Be to, klientų įvertinimai yra stipriausi argumentai, kuriai įmonė gali įtikinti apie teikiamų paslaugų kokybę.