Google surenka didžiausius reklaminius biudžetus ir net krizės nesumažina norinčiųjų patekti į Google paieškos rezultatus. Tūkstantmečio pabaigoje sukurtas Google sukėlė tikrą revoliuciją reklamos versle. Google reklama pakeitė beveik šimtmetį gyvavusios brukamosios reklamos principą. Google sulaukia pirkėjų, kurie patys ieško reklamos. Pirkėjas atpažįstamas pagal jo įvedamas raktines frazes ir naudojamą turinį. Reklama išdėstoma kontekstiškai ir turi aukščiausią pirkėjo pasiekimo tikslumą reklamos rinkoje.
Kaip patekti į Google paiešką
Yra trys pagrindiniai būdai patekti į Google paiešką. Kiekvienas iš jų turi savų privalumų ir trūkumų ir gali papildyti vienas kitą. Modernios įmonės naudoja visus būdus patekti į Google ir dažnai su keliomis nuorodomis ima dominuoti Google paieškoje.
- Reklama per Google Ads skelbimus daugiausiai skirta „pagauti“ jau susiformavusį pirkėją. Reklaminėje kampanijoje dažniausiai naudojamos raktinės frazės su geros kainos, akcijų pasiūlymais. Mokama už reklamos paspaudimus. Reklaminiai skelbimai išdėstomi priklausomai nuo pasiūlytos kainos, biudžeto, reklamos spaudžiamumo. Kuo daugiau norinčių reklamuotis, tuo brangiau kainuoja paspaudimas. Angliškame internete paspaudimo kaina gali siekti dešimtį eurų ir dažnai viršija rentabilumo ribą. Lietuviškoje paieškoje Google ads reklamos kaina dar priimtina.
- Perspektyviausiu būdu patekti į Google tampa reklamos integracija į platformas, kurios iškilusios Google paieškoje. Į Google pirmąsias pozicijas natūralioje paieškoje su stipriausiomis raktinėmis frazėmis sugeba iškilti tik stipriausi tinklapiai. Tai prekybinės, žiniasklaidos, skelbimų platformos. Žiniasklaidos platformas Google iškelia su pirminio pasirinkimo frazėmis, kai pirkėjas tik ieško spendimo, kokią prekę pirkti. Ši pirkimo fazė itin svarbi brangesnėms ir prestižinėms prekėms. Jos gali suformuoti nuomonę ir vėliau daryti įtaką pirkimui. Statybos srityje tai yra portalas ASA.LT, laisvalaikio ir sveikatos – ANONSAS.LT. Tik stiprios prekybinės platformos sugeba iškilti į Google natūralią paiešką su stipriomis pirkimo raktinėmis frazėmis. Tai daugiau taikytina angliškam internetui. Pigūs produktai ir paslaugos gali būti integruoti į iškylančius Google paieškoje skelbimų portalų puslapius. Kaip atskirą integracijos variantą galima vertinti video filmus ir jų talpinimą Youtube. Dabar Google filmams skyrė atskiras pozicijas natūralioje Google paieškoje. (2.1)
- Savo tinklapio iškėlimas naudojant SEO įmanomas tik dideliems rinkos žaidėjams. Norint patekti į natūralius Google paieškos rezultatus, tenka daug investuoti. Turi būti sutvarkyta keliamo tinklapio programinė dalis, sukurtas patrauklus turinys. Google algoritmas yra labai sudėtingas ir pozicija gali priklausyti nuo šimtų kriterijų. Algoritmą suprantančių SEO specialistų paslaugos įperkamos tik nedaugeliui. Daug kainuoja ir premium backlinkai. Tai tinklapio nuorodos kitų tinklapių puslapiuose, kurie iškilę Google paieškoje. Todėl mažiems tinklapiams kaina susidaro labai didelė. Tačiau dideliems projektams SEO kaina būna rentabili.
Nuo ko pradėti reklamuotis Google
Google reklama prasideda nuo raktinių frazių strategijos. Turint raktinių frazių naudojimo duomenis galima sužinoti labai daug apie prekes, rinkos dydį, pirkėjo įpročius. Jau kuris laikas gana tikslius duomenis suteikia Google Ads įrankis. Galima pamatyti paieškų kiekį per mėnesį metų bėgyje. Taip sužinoma, kurios raktinės frazės svarbiausios, o kurios yra periferinės. Daug tikslesnis yra Google Search console įrankis, rodantis raktinių frazių dinamiką padieniui. Tačiau išsamūs duomenys prieinami tik didžiulėms ir aukštai Google iškilusioms platformoms. Pavyzdžiui, statybinio portalo ASA.LT turinys iškyla su daugiau kaip 50 000 skirtingų raktinių frazių. Atrinkus temas, frazės turėtų būti suskirstomos pagal pirkimo fazes:
- Abstrakčios raktinės frazės pagal Google Ads duomenis vis dar sulaukia daug populiarumo. Tačiau Search Console, kuris gerokai tiksliau išskaido frazes, rodo, kad abstrakčios frazės retai patenka į top 5. Sukūrus reklamos kampaniją su tokiomis frazėmis mokėsite daug, o gausite mažai pirkimo konversijų. Pavyzdžiui, tai tokia frazė kaip „durys“. Dažniausiai abstrakčias frazes įvedę pirkėjai vėliau ima tikslinti savo paiešką.
- Pirminio pasirinkimo frazes pirkėjai įveda, kai nori išspręsti problemą. Tai gali būti frazė „kaip išsirinkti duris“. Tai etapas, kai pirkėją lengviausia įtikinti ir padaryti jam įtaką pirkti būtent jūsų produkciją. Tačiau daugybei prekių, ypač ilgalaikio pasirinkimo, iki pirkimo dar turi praeiti mėnuo ar net daugiau laiko. Laikotarpis priklauso nuo kiekvieno produkto specifikos. Šį laikotarpį verta užpildyti retargetingo reklama. Šio etapo reklaminė kampanija bus efektyviausia integruojant reklamą į žiniasklaidos platformas ir video produkcija Youtube.
- Nagrinėjimo frazės atsiranda, kai pirkėjas supranta, kaip jam išspręsti problemą ir ieško, kokią konkrečią prekę pasirinkti. Tai gali būti frazė „ lauko durys su gera izoliacija“. Šioje stadijoje taip pat efektyviai veikia integracija į žiniasklaidos ir prekybines platformas. Taip pat, jei pavyksta su SEO iškelti įmonės tinklapį.
- Pirkimo fazėje žmogus tikrina kainą, ieško nuolaidų ir aplink esančių prekybos vietų. Tai būtų frazės kaip „lauko durys kaina“, „lauko durys Vilniuje“. Šioms frazėms efektyviausias sprendimas yra naudoti Google Ads reklamą.
Kaip reklamuotis Google
Daugybę Google reklamos įrankių apjungia Google Ads. Čia galima susikurti gana neblogą raktinių frazių rinkinį. Susikurti reklaminių skelbimų kampaniją, paleisti retargetingo kampaniją. Profilio ir kampanijų susikūrimas gana paprastas.
Integracinėms kampanijoms be raktinių frazių strategijos reikia atlikti platformų analizę. Su pasirinktomis frazėmis peržiūrėti, kurios platformos turi aukštą reitingą natūralioje Google paieškoje. Pats paprasčiausias būdas – įvesti pasirinktas frazes į paiešką ir pažiūrėti, ką iškelia. Tačiau čia gali būti paklaidų, nes platforma gali neturėti atitinkamo turinio, bet gali turėti aukštą srities reitingą. Tai sužinoma padarius kiek išsamesnę analizę.
Daugiau apie reklamą Google galima surasti straipsnyje „Reklama Google“
Sergejus Jeriomenko
IKS portalų grupė
Parengiu raktinių frazių strategiją, atrenku, kokios platformos tinkamiausios integracijai. Susitariame su platformomis dėl reklamos integracijos ar turinio talpinimo. Taip pat parengiu turinio strategiją, atrenku tinkamus straipsnius, produktų aprašymus. Turime kokybiškai rašančių autorių komandą, kuri sukuria teisingus ir patrauklius SEO tekstus. Dirbame tik suteikdami kompleksinę paslaugą.