Kada reklama su gyvūnais gali būti neetiška?

Reklamuojant gyvūnų ėdalą, higienos ar kitas prekes reklamose dažnai pasirodo ir patys keturkojai. Tačiau ar žinote, kad tokioms reklamoms keliami tam tikri reikalavimai, o pati reklama gali būti net traktuojama kaip neetiška? Tad kokiu atveju ji pažeidžia etikos principus?

Gyvūnai reklamose dažni

Jei apžvelgtume dabar rodomas reklamas internete, televizijoje ar kituose kanaluose, netruktume pastebėti, jog nemažą dalį jų sudaro reklama su gyvūnais. Dažnai ji būna šmaikšti ir skoninga, kartais rimta, dar kitais atvejais apeliuojanti į empatiją, užuojautą. Tačiau yra ir tokių reklamų su gyvūnais, kurios tikrai drąsiai gali būti traktuojamos kaip neetiškos.

Kokia reklama su gyvūnais laikoma neetiška?

Svarstant, ar reklama su gyvūnu yra etiška ar ne, tikslinga įvertinti, kokiame kontekste gyvūnas vaizduojamas, koks vaidmuo jam suteikiamas. Neretai į reklamas perkeliamos tam tikros gyvūnų galios, gebėjimai, savybės ir pateikiamos kūrybiškai. Pavyzdžiui, galiai simbolizuoti dažnai pasirenkamas liūtas, greičiui – gepardas ir pan.

Reklama su gyvūnais bus laikoma neetiška, jeigu:

  • joje bus įžeidžiamas gyvūnas;
  • reklamoje rodomas smurtas ar kitoks netinkamas elgesys su gyvūnais;
  • perteikiamos neigiamai vertinamos gyvūnų savybės;
  • kiti gyvūnai ar žmonės lyginami su asilu, vištomis ar kitais gyvūnais, apie kuriuos yra tam tikri žeminantys stereotipai;
  • reklama yra nepadori;
  • reklama su gyvūnais vienaip ar kitaip pažeidžia žmogaus orumą.

Daugiau vertingos informacijos apie gyvūnus, jų sveikatą, priežiūrą rasite https://evet.lt/bloge.